Wednesday, November 23, 2011

Aku takut...Fast Track...

Assalamualaikum....

wah wah wah over pulak tajuk aku kali ni ye...hehe..okay hari ni aku nak share tentang fast track...
fast track ni merupakan penerapan kemasukan ke universiti dalam program ijazah sarjana muda..

setahu aku budak fast track akan masuk semester dua..kira macam lompat lah jugak ye..pelajar yang dapat 3 pointer dan ke atas sepanjang 3 semester dan tidak pernah repeat sebarang subject...

maka dia layak untuk mohon fast track..dan......

aku adalah salah seorang yang layak...memang aku tak minat langsung untuk mohon benda ni..aku tak yakin dengan diri sendiri..yg paling teruk aku dapat tahu cuma aku je perempuan dalam bidang diploma aku yang sambung fast track..yang lain budak lelaki..oh tidak..

banyak alasan aku bagi kat parents aku..semua ditolak bulat2...maka dengan berat jari kaki tangan aku memaksa diri untuk mohon jugak...kiranya mohon cukup syarat parents aku je...huhu

dan bila dah mohon tu aku harap sangat yang aku tak dapat...hakikatnya aku bukannya golongan budak pelajar pintar cerdik genius bijak pandai..aku rasa tak layak sebab aku x pernah pun dapat dean's list..

kawan2 aku pun tak setuju aku pergi..sampai ada kawan aku yang doa aku tak dapat fast track tu..huhu macam2 perangai...

tapi mungkin rezeki aku dan jugak doa parents aku dekat Tanah Suci tu...maka aku dapat dan terpaksa jugak lah aku terima tawaran tu..yang menariknya aku dapat tempat yang sama dengan program diploma aku..tapi tak disediakan kolej la pulak...dan alhamdulillah aku jumpa seorang lagi budak perempuan yang sambung fast track..huhu senang lah sikit...

so kiranya aku still boleh jumpa kawan2 aku cuma mungkin jarang lah kot...hmm sekarang ni aku dah redha dan tawakkal..aku terima ni semua n bersangka baik...

so kepada adik-adik (huhu terasa aku tua la pulak) yang sama dengan situasi aku ni..cuba lah beristikharah ye..
jangan buat keputusan ikut kepala je...

No comments:

Post a Comment