Sunday, June 30, 2013

Sedar setiap ujian ada hikmahnya

Assalamualaikum...

Situasi 1:

Tasya : kak nama apa?
Aku : Ina
Tasya : kak nk pergi mana?
Aku: nak balik rumah..mak adik mana?
Tasya: tu haa tgh masak
Aku: Oh mak adik berniaga lah ni.. adik brapa tahun ni
Tasya: 5 tahun
Aku: Sekolah dah ke?
Tasya: Tadika sri kemas

"Kak tahu tak, hari tu tasya terlelap..naik motor..tp tasya peluk mak kuat2..tiba2 je dah smpi rumah...haaa tasya pegang kuat2 tau..."

setiap seorang yang ada dalam surau ni dia interview..bila aku borak2 dgn orang2 yg dah lama knl tasya, aku baru tahu yg tasya ni rupanya anak yatim..

Tasya, ayh mana?
Tasya : accident..

Tasya sgt comel dan byk ckp..dia baru 5tahun tp tak dpt kasih syg seorang ayah...jadi kita yg ada ibu dan ayah ni perlulah syg mereka seadanya...
ini kira peringatan utk diri sendiri jugaklah...hehe
moga Allah permudahkn urusan keluarga Tasya..

kadang2 aku rasa aku tak dpt nak terima ujian yg Allah beri..tp setiap kali kita berada dlm kesusahan, kita perlu ingat ada org lain yg lagi ssh dr kita..


No comments:

Post a Comment