Tuesday, January 3, 2012

Bibir kering

Assalamu'alaikum... 






 Hmm pernah tak bibr kering??? 
Aku selalu jugak lah ada masalah ni..dan aku atasi dengan menggunakan lipbalm... 






Kalau masalah bibir menggelupas, anda hanya perlu ambil tuala basah dan gosokkan bibir anda dengan lembut... Dengan cara tu, kulit mati akan hilang..dan bibir akan bertambah lembut.. 


 Dulu aku pernah terbaca dalam satu majalah ni...dia kata jangan menjilat bibir apabila kering...tapi sebaliknya pakailah lipbalm..dulu aku memang tak percaya...dan aku mula percaya bila aku berada di tempat yang cuaca nya sejuk... Dan bibir aku kering..maka aku pun jilat dan hasilnya sama seperti dalam majalah tu..semenjak dari hari tu aku amalkan memakai lipbalm... 


Selain tu, aku pernah jugak dengar kita perlu minum air kosng banyak-banyak...kiranya 8 gelas sehari... 


 Hmmmm aku pernah terbaca dalam majalah ni... Dia kata kalau nak atasi masalah bibir kering ni..kita perlu letak madu kat bibir sebelum tidur... Tapi aku tak pernah buat lah..sebab aku takut nanti tilam bantal aku bersemut...tak berani aku... 


 Hehe kalau berani try lah..tapi aku tak jamin keberHASILan nya..sebab aku tak try lagi...



No comments:

Post a Comment