Monday, December 26, 2011

Release tension

Assalamu'alaikum...


Hmm macam mana ye nak kurangkan stress???
Aku ada petua dan pemuda sekali...hehe..caranya dengan hanya menuturkan perkataan STRESS (macam Kang Gary dalam Running Man)..
ohohoho itu memang tak membantu...lagi stress jadinya nanti...


Okay ini adalah antara cara yang aku selalu buat untuk release tension :


1) Aku akan STOP fikir tentang benda yang membuatkan aku tension untuk beberapa minit dan fikir benda2 yang aku suka..selalunya aku tension sebab banyak sangat assignment and lab work/report...


2) Kadang2 aku buat solat sunat ataupun baca surah...


3) Aku tengak permandangan yang hijau (kat luar tingkap pun jadi lah)...benda2 hijau macam pokok2 ni memang akan buat kita tenang...tak percaya Try lah...^^


4) Aku makan makan dan makan..pilihan aku selalunya coklat..sebab coklat selalu buat aku jadi hyperaktif...


5) Karaoke lah (tapi dalam bilik ye)..ataupun korang record masa menyanyi atau MELALAK tu melalui Web Camera kat laptop..then dah habis melalak tu tengok balik video yang terhasil..
Memang ketawa sampai pecah perut lah nanti..  Kalau buat dengan kawan lagi seronok..


Hmm aku harap dapat lah bantu serba sikit keTENSIONan korang tu..
Selamat mencuba!!!



No comments:

Post a Comment